Deşi Toyota are deja reputaţia celui mai cunoscut constructor de
maşini hibride, nobless oblige – aşa încât, la
Salonul Auto Geneva
2011, japonezii ne arată Toyota iQ EV, un
semi-concept pentru o viitoare maşină electrică de oraş,
bazată pe cunoscuta
citadină iQ.
Toyota iQ EV urmează să intre, începând cu acest an, într-o
serie de teste intensive, după modelul aplicat de germani pentru
Mini E. Toyota iQ EV este echipată cu un motor electric
de 47 kW (64 CP), alimentat de la un pachet de baterii
Li-ion de 270V şi 11 kWh, plasat sub scaune.
Autonomia maximă a lui Toyota iQ EV se cifrează la circa
100 km, dar specialistul Tesla (care se ocupă de partea de
propulsie electrică) crede că, în momentul în care maşina va fi
produsă în serie, această valoare va fi mai mare. Un avantaj îl
reprezintă timpul scăzut pentru încărcarea completă a
bateriilor: doar 4 ore. Iar modul rapid, prin care
bateriile sunt încărcate la 80% din capacitate, durează doar 15
minute.
Toyota iQ EV are performanţe oneste pentru o maşină electrică de
oraş: viteză maximă de 125 km/h şi un demaraj până la 100
km/h în 14 secunde, un timp similar cu al majorităţii
maşinilor de oraş cu motoare de circa 1,0 litri.
Deocamdată e clar că punctul forte al Toyota rămâne propulsia
hibridă, dar presiunile unor constructori precum Renault sau BMW îi
obligă pe japonezi să se adapteze mai repede noului trend al
maşinilor electrice, iQ EV fiind a doua maşină electrică
după
RAV4 EV.